10   +   7   =  

Спортуването и в частност – ходенето на фитнес в наши дни е толкова популярно, че за повечето млади хора направо изглежда, че се подразбира.  Дори и да нямаш времето, желанието и мотивацията да блъскаш по 3-4 пъти седмично по 2 часа във фитнеса обаче, винаги има комплекс от упражнения, които хем да те поизпотят, хем да те стегнат, без да ти трябва специално оборудване или кой знае колко време.  И за начинаещи, и за хора, за които фитнесът е хоби и неразделна част от живота, калистеничните (стрийт-фитнес) тренировки стават все по-популярен начин за разнообразяване от атмосферата в залата или вкарване на интензивна солова тренировка, когато времето е кът.

Следи Casanova.BG!
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Стани част от Casanova.BG и получавай най-новото съдържание от сайта АБСОЛЮТНО БЕЗПЛАТНО.
Без спам. Без излишни глупости. Само стойностни статии по теми, които те вълнуват!
Powered by Optin Forms

Основните плюсове на стрийтфит тренировките като добавка към основната ти тренировъчна програма, от моя гледна точка са следните:

– не ти трябва никакво (или минимално) оборудване, за да изпълниш целия комплекс от упражнения;

– доразвиват хармонично мускулатурата на цялото тяло

– изисква се относително добра физическа форма, но не и да си мега фитнес-машина- интензитета се определя от времето за почивки, сложността на изпълнението на упражненията, броя повторения, броя серии и т.н.

– отнемат относително по-малко време, в сравнение със стандартна тренировка (3-4 серии от долните упражнения се правят за около 40 минути, барабар със загрявката и всичките почивки). Ако живееш близо до фитнеса или тренираш във вас, обикновено тренировката ти е 3х по-бърза.

– подпомагат за изграждането на издръжливост и тонус, макар и да не ти дават сила или мускул в същата степен като тренировките с тежести

Една от интересните програми, които намерих онлайн и върху която започнах да надграждам преди няколко месеца представлява следното:

Street Gym Beginners Routine

Начин на изпълнение – в случай, че илюстрациите не са достатъчни:

I 10 напада с всеки крак (общо 20)

II 5 секунди висене от лост с вдигнати крака (или 5-6 повдигания)

III 10 лицеви опори

IV 5 – 10 набирания с нормален хват

V 5 кофички

VI 10-15 коремни преси

VII 5-10 набирания с горен хват

VIII 15 клякания

 

Упражненията се правят едно след друго, с минимална (или никаква почивка), в зависимост от кондицията на трениращия. Едно минаване през всичките упражнения представлява 1 серия. 3-4 серии стигат за доста интензивна тренировка за издръжливост за хора в средно-добра физическа форма, които обаче са свикнали по-скоро на тренировки с тежести, отколкото да използват тежестта на тялото си.

В момента,  в който 4 серии от програмата се изпълняват с лекота без почивка между отделните упражнения и с 1-2 минути почивка между отделните серии, това е отличен сигнал, че е време да качите трудността. Аз лично го правя добавяйки още упражнения към комплекса (в момента са общо 12), добавяйки още повторения и сменяйки поредицата на упражненията, но има и вариант просто да изберете  изцяло нова тренировка, с по-сложни упражнения. Всичко зависи от поставените тренировъчни цели – моите са изцяло свързани с повишаване на издръжливостта, поради което фокусът ми остава върху “ПОВЕЧЕ ОТ СЪЩОТО”.

Първият път когато започнах да правя програмата, тренирах от около 9 месеца постоянно, и макар и да направих 3 серии, почивките между упражненията бяха поне по 10-15 секунди. Повечето начинаещи, които са минавали с мен през тренировката без да тренират редовно, обикновено издържат по около серия, серия и половина. Обикновено им отнема около 3-4 седмици, за да успеят да завършат кръга изцяло. Ерго, както с всичко останало – най-важното е постоянството и впоследствие резултатите идват от само себе си.

Апропо, специално програмата описана по-горе може да се прави и само с лост вкъщи, макар че аз лично обичам да я практикувам на открито. Един от най-приятните стрийт-фит уреди са точно до Ритуалната зала в Хиподрума и колкото и да не ми се иска да се препълни с хора, няма как да не ги препоръчам като чудна алтернатива за спорт на открито.

Имаш други наблюдения, проблеми, възгледи и въпроси свързани с калистеничните тренировки? Кажи ни в коментарите!

БЪРЗА КАЛИСТЕНИКС ТРЕНИРОВКА
Reader Rating 1 Vote
%d bloggers like this: